zondag 11 mei 2014

Photo Challange dag 9

Photo Challange dag 9;
Trommelstokvingers:

Trommelstokvingers of horlogeglasnages is een vervorming van het uiteinde van de vingers. De vingertoppen zijn verdikt, de nagelriemen verdwijnen en de nagels lopen bol om de vingertoppen heen.

Trommelstokvingers komen voor als verschijnsel bij afwijkingen aan longen, hart of grote bloedvaten en lever. Er komt daardoor te weinig zuurstof in die delen van het lichaam die het verst van het hart liggen, zoals de vingers. Waarschijnlijk heeft dit zuurstofgebrek te maken met het ontstaan van de afwijking.

mijn vingernagels vallen opzich wel mee maar ik irriteer me eraan, het kan iig erger maar ik vind mijn teen nagels al helemaal bol. De nagels groeien met mijn tenen mee en daardoor moeilijk te knippen. Hier een foto :)

#CysticFibrosisAwareness

Geen opmerkingen:

Een reactie posten