woensdag 25 mei 2011

UMCG verslag

En ik ben weer thuis van een lange dag, vanmorgen ging om kwart voor 7 de wekker!
Ik ben bij Jessy blijven slapen dus kon iets langer liggen. Om half 8 zijn we op de fiets naar het station gegaan en daar de trein naar Deventer gepakt. Eenmaal in Deventer moesten we de trein naar Zwolle nemen en in Zwolle de trein naar Groningen! Alles is goed gegaan, in Groningen hebben de de bus genomen naar het UMCG en kwamen om 10 over 10 er aan. Eerst wezen plassen en toen een broodje gehaald! En meteen naar mijn longarts gegaan, wezen blazen en het resultaat was iets minder. De vorige keer heb ik daar 45% geblazen en nu 43%. In liters was het de vorige keer 1.51 en nu 1.47. Mijn gewicht is nog steeds 58 kilo (streefgewicht 60 kilo). Een gesprek met mijn longarts gehad en heb mijn vragen kunnen stellen over mijn longbloeding, prikpil en over mijn PAC. Over de longbloeding hoefde ik mij geen zorgen te maken en als het vaker voor kwam (hoop het niet) moest ik contact opnemen. De prikpil kan gewoon en het fluschen (PAC) kon helaas niet in het ziekenhuis gebeuren en moet de thuiszorg dat bij ons thuis doen. Heb maagbeschermers voorgeschreven gekregen van mijn longarts en Creon Forte door mijn diëtiste.. Mijn diëtiste en ik hebben gekeken hoeveel vet ik ongeveer per dag naar binnen krijg en daarop berekend hoeveel Creon ik zou moeten nemen. Nu krijg ik de Forte voor savond bij het eten en de Nutri en de 'gewone' creon voor bij de tussendoortjes. Ook wordt ik nu goed in de gaten gehouden met mijn suikers / diabetes. Normaal moet het tussen de 4 en de 6 zitten en ik zit net bij de 6.4. Een maand geleden is er ook een suikertest bij mij afgenomen maar er was nog geen resultaat en daar wordt nu naar gezocht (hadden ze nog niet). Daar krijg ik nog informatie over.. Verder waren ze redelijk tevreden. Over 4 maand moet ik weer terug voor controle in Groningen. Morgen naar Almelo, KNO arts. Kijken hoe het met mijn poliepjes gaan hahaha..

De terug reis is ook goed gegaan, vanaf Zwolle heb ik het alleen moeten doen wand Jessy bleef in de trein om naar Utrecht te gaan.. Ben even naar de Rabobank geweest om een nieuwe pas aan te vragen (kon niet meer pinnen in winkels) en meteen naar de apotheek om maagbeschermers op te halen.. Vandaag was vermoeiend dus vanavond optijd naar mijn bed!

Tot snel, liefs Saskiaxxx!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten