zondag 4 mei 2014

Photo challange dag 5; dagelijkse routine

challange dag 5 dagelijkse routine;

zo ziet ongeveer mijn doordeweekse dag eruit;

De wekker gaat om 06:20u voor Matthew. Dan gaan we er samen uit en drinken we samen koffie. om 07:00u gaat Matthew richting zijn werk en ga ik, met mijn ochtend ritueel;
- een bakje ontbijt granen
- doosje tabletten
- 1 glaasje appelsap / sinasappelsap
- 1 bekertje melk
- 1 nutridrink banaan
- 1 kopje koffie,

het ontbijt nieuws kijken op tv. Als ik met ochtend ritueel klaar heb en het nieuws afgekeken heb ga ik bezig met mijn vernevel medicijnen. Ik zet voor de tijd alles klaar;
-Pulmozyme (elfow)
-Ventolin (elfow)
- Tobi Podhaler (poedervorm)
Hier ben ik ongeveer 20 minuten tot 30 mee bezig. Hierna maak ik het schoon en ruim ik alles op en ga ik vaak bezig met de was als het nodig is; òf ik stop wasgoed in de wasmachine en zet het aan òf ik haal de schone was eruit en hang het op! Als dat klaar is, ga ik weer naar bed tot een uurtje of 11:00u. Als ik om 11:00u wakker ben, kijk ik de aflevering van GTST terug met een glaasje drinken en een nutridrink. als GTST af is gelopen, begin ik met mijn kracht oefeningen;
- buikspieren
- rug spieren.
- arm spieren
- been spieren.
dit doe ik in combinatie met 2 liter zuurstof en hier doe ik 30 - 45 minuten over. Als ik dit gedaan heb, eet ik vaak twee broodjes met een bakkie thee en een glaasje fris en daarna doe ik nog wat ik het huishouden (met 2 liter zuurstof) , van afstoffen tot stofzuigen, dat wordt verdeeld over de dagen in de week. En wat vandaag niet kan, komt morgen wel en anders overmorgen ;-) rond 15:00u ga ik vaak met Poes op de bank liggen en vallen we beiden voor een uurtje in slaap. Als we beiden wakker zijn van onze schoonheids-slaapje, begin ik met koken, want om 17:00u is Matthew vaak weer thuis. Dan eten we samen en wassen we af. Dan ploffen we op de bank en drink ik als toetje een nutridrink. Ook savonds moet ik mijn vernevel sessie weer vernevelen maar deze is korter;
- Ventolin (elfow)
- Tobi Podhaler (poedervorm),
als dit klaar is, ruim ik alles op en plof ik weer fijn op de bank. Savonds kijken we een filmpje of een leuke serie die er op is, of gaan savonds op visite of de visite komen bij ons.
Tegen een uurtje of 23:00u - 00:00u liggen we weer in bed, snachts gebruik ik ook 2 liter zuurstof.

Wat een verhaal als je je dagelijkse routine opschrijft, nouja, typt ;-)

Een fijne dag lieve allemaal <3
Dikke knuffel xxx

#CysticFibrosisAwareness

Geen opmerkingen:

Een reactie posten