dinsdag 7 juli 2009










Wij zijn blij met de geboorte van
onze dochter en ons zusje

SASKIA
vrijdag 6 november 1992
Gewicht: 2800 gram
Lengte: 49 cm


Rudy en Jolanda Fransen
Manuela
Pascal

Pancratuisstraat 5
7651 BD Tubbergen

Na een moeilijke start en een spannende tijd,
Is dit kaartje wat later verspreid!
Nou mensen,

Ik ben dus Saskia nu al 16 lentes oud en waarom het kaartje wat later is verspreid, nou dan begin ik bij het begin:

Nou de weeën waren al begonnen, maar mijn mams had nog z'n zin in een manderijntje wat ze perséé op wou eten maar ja, paps haald het manderijntje uit mams handen en 'gooit' mams op bed en toen (paar minuten later) werd ik geboren (5 minuten te voeg wand de verloskundige was te laat..) haha, leek alles normaal, op mijn buikje na die was behoorlijk dik! Ook was ik onderkoeld (35 graden) daarom werd ik in aluminiumfolie gepakt en op mams buik neergelegt waar ik het lekker warm had. Maar mijn buikje baarde papa en mama toch zorgen! Na veel onderzoeken moest ik in het ziekenhuis blijven (UMCG Groningen), dat vonden paps en mams ma niks dat ze me achter moesten laten, maar ik was in goede handen! En die tijd was het wachten op de operatie, papa en mama vonden het maar een spannende tijd! Na de operatie bleek dat ik een totale afsluiting te hebben tussen mijn dikke darm en dunne darm! Ze hebben een stukje van bijde darmen weggehaald en men darmen weer aan elkaar gezet. De hele operatie heeft toen 2 en een half uur geduurd! dat waren toch wel de langste uren van mijn paps en mams (staat in mijn fotoboek)(A).
Na een paar dagen na de operatie kreeg een nalekage en moest ik weer geopereerd worden! Daar heb ik natuurlijk wel een litteken aan overgehouden. Toen ik nog z'n klein meisje was leek men litteken nog erg klein maar nu is die mee gegroeid en is die 25 cm lang ->.
Gelukkig mocht ik wel gewoon de coufeuse uit en bij paps en mams in hun armen liggen! Het was wel vervelend met al die draaden en snoeren. Maar dat hoorde er bij! Wie mijn eerst luier heeft verschoont? dat was mijn paps! En wie mij het eerst flesje gaf? Dat was weer mijn paps.. Voor paps en mams was het wel moeilijk af en toe, ze moesten helemaal naar Groningen om hun dochter te zien! Gelukkig ben ik na een paar weken naar Almelo verhuist (in coufeuse door ambulance) en was het voor paps en mams 'makkelijker' om naar mij toe te komen. Maar naar 6 weken echt in het ziekenhuis te hebben gelegen voor onderzoeken, foto's, operatie & nog veel meer, mocht ik naar huis. Ook nog maar net voor kerst..(A) Maar wel met het nieuws dat ik CF had en dat ik niet oud zou worden (wat voor paps en mams een schok was)! Maar daar denken we nu niet aan wand wat mij altijd is verteld door mijn paps en mams dat ik 80 word en dat word ik ook hoe dan ook!!! CF word ook wel Cystic Fibrosis genoemd, en voor de nederlanders is het Taaislijmziekte, Ik heb vooral last van mijn longen! Mijn longfunctie is nu ongeveer 57%, een maand geleden was het 47% en toen heb ik antibiotica gekregen via mijn Porth-a-Cath
(FAB) die ik nu 1 jaar heb (12-06-08)! Daarvoor heb ik er nog één gehad maar die is kapot gegaan en die heb ik 3 jaar gehad!!
Veel van mijn 'kindertijd' weet ik niet veel meer van wel dat ik vaak een vrolijk kind was, ik heb best vaak in het ziekenhuis gelegen, dan 3 weken lang! Nu (= door mijn FAB) kan ik aan thuisbehandeling doen! Dan kan ik gewoon naar school en mijn dagelijkse bezigheid houden! Ik hoop iets meer over mij verteld te hebben, als er vragen zijn mail me maar!! (A)

Nou mensen, ik ga mijn best doen om zowiezo iedere week iets te schrijven om jullie op de hoogte te houden!!

Hele dikke kus Saskia!!
En laat maar iets achter in mijn Gastenboek als je wilt..(A)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten