dinsdag 8 januari 2013

1e blog van 2013

Hee allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Allemaal het jaar (vakantie) goed doorgekomen? Nog 10 vingers?
Hier gaat het na ostandgheden goed, ik ben goed het jaar doorgekomen en ik heb mijn 10 vingers nog! Gewoon geen vuurwerk afsteken en dan houd je ze ;-)

De omstangheden zijn zoal lichamelijk als geestelijk. Mijn longen zijn slecht bezig qua benauwdheid, slijm dat in de weg zit en ik ben snel moe. Ik merk nu wel dat de kuur niet goed zijn best heeft gedaan, tenminste niet voor langere tijd. Deze week Groningen maar even mailen. Dat was ik sowieso al van plan want geeselijk zit ik even in een dip, misschien dom om een dip over te hebben maar het gaat om 'keuze' maken, waar ik 'even' hulp bij nodig heb.

Ik loop sinds oktober stage in een kinderdagverblijf hier in Tubbergen, ik heb het echt enorm maar mijn zin en wil er liever niet weg. Maar ik ga het dit jaar niet halen zoals ik eerder al wist. Nu gaat het lichamelijk niet lekker en komt de screening dichterbij (wanneer dit precies is weet ik nog niet, helaas). School vind het verstandig om te stoppen met stage, want we zitten nu net weer in een periode dat er veel infectie's in de lucht hangen en zoals het nieuws het al zei gister avond op TV; erg komt griep onze kant op, en om het risico niet te vergroten is dat een advies van school om te stoppen! Dit vind ik absoluut, maar dan absoluut niet leuk......

maar misschien wel beter....... maar oooh zo moeilijk......

Tijdens een gesprek een aantal weken geleden tijdens stage is het al aangegeven dat ze zich zorgen maken op stage om mij dat ik steeds zieker wordt en steeds meer afwezig ben, zdt is lief en fijn om te horen dat ze met me mee leven, maar had het liever anders gezien dat ik het wel af kon maken. Potverdikkie..

Gelukkig heb ik al met een aantal lieve mensen gepraat en ze hebben mij advies gegeven en ook verteld wat hun dan gedaan hadden, en het antwoordt is inderdaad wat mensen dan geven is stoppen; ik moet nog een tijd door met mijn eigen lichaam (longen), en om het risico te lopen om ziek te worden zal wel heel dom zijn?! Als mensen dit aan mij vragen zou ik zeggen; kies voor je gezondheid!! Nu zit ik zelf in dit schuitje en vind het zo moeilijk..

Ik weet dat er wel moeilijkere beslissingen zijn in het leven, maar dit vind ik gewoon kloten! Zulke lieve collga's en kinderen, ik heb het daar pas echt naar mijn zin! Morgen even een gesprekje aankaarten met mijn collega's en dan tot een beslissing komen..

PFF!!!

1 opmerking:

  1. Heel lieve meid.. Als je even je Hart wilt luchten ik ben er voor je dag en nacht:) En die berg kan hoog zijn maar samen doen we dat wel even! weet ik zeker

    groetjes tamara

    BeantwoordenVerwijderen