dinsdag 15 januari 2013

Screening is in zicht!

Zoals de titel het al zegt, de screening komt in zicht!

Ik moet 30 januari komen voor een opname van 1,5 werk om de screening te ondergaan.

Heeeeel erg spannend nu het zo dichtbij komt.. Maar even voor veel afleiding zoeken om er niet aan te denken!!

Naar aanleiding van mijn vorige bericht dat ik Groningen zou mailen, moeten Matt en ik morgen voor vervroegde controle komen! De klachten zijn er nog steeds en het hoesten houd aan, zelf zo erg dat ik moeilijk in slaap kom en er snachts wakker van wordt.. Ik hoop dat het een 'gewone' stevige verkoudheidje is, want een kuur liever niet. Ook ga ik het hebben over het gebruik van sondevoeding. Ik blijf het maar weer uitstellen om te beginnen, gewoon om het feit; het erin douwen van de slang. Misschien dan toch een peg- sonde?! Goed overleggen dus.. Ik blijf me maar afvragen, ben ik nu de enige die het zo moeilijk vind om 'hem' erin te krijgen? Wat zouden jullie adviseren? Ik móét 5 kilo aankomen om een goede BMI te hebben, en om een goede BMI te houden, zou 7 kilo beter zijn! Maar gewone nutri (4 a 5 pakjes per dag) en eten helpt niet..

En nog beter nieuws; ik ben MRSA-vrij. Hoor geweldig is dat? Gewoon té geweldig (a)
Nu mag ik weet 'vrij' rond lopen..

Als het lukt laat ik morgen weten hoe het ging in Groningen!!

Veel liefs Saskiaxxx




2 opmerkingen:

  1. Hoi Saskia,

    Mhmm ... persoonlijk zou ik voor een peg gaan, wanneer het nog kan.
    Heb hem zelfs nooit gehad, maar lijkt me veel prettiger. En waarom:
    Mijn longen gingen heel snel achteruit, kwam versneld op de lijst. Toen ik niet meer kon eten moest ik een sonde. Die ik eleke keer binnen een paar uur of sneller :-) uithoestte. Kreeg vervolgens een darmsonde, zitten steviger vandaar. Maar ook hier kreeg ik er 2 van uitgehoest, en dat is vrij knap! Klote zooi was dat, slang zat altijd in de weg. Een peg-sonde was voor mij geen optie meer want ik mocht geen roesje meer. Zou dan niet meer wakker worden.
    Groeten Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee meid!

    Ik gebruik ook sondevoeding via de neus. Ik leg altijd het slangetje eerst 5 min in heet water (wordt het soepeler) en dan zet ik er een glas drinken naast (meestal iets van sap) zonder prik! En dan doe ik de sonde in mijn neus en kijk met een spiegeltje of die ook echt mijn keel in gaat, (eerst had ik altijd dat ie omhoog mn neus inging:P) als ik hem in mn keel zie zitten, neem ik een slok en slik ik de slang naar beneden. Tussendoor stop ik dan even om goed te ademen en om weer een slok te nemen. Tot dat ik bij de 60 cm (zolang is dat bij mij) zit en dan plak ik em vast op mijn gezicht!

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Succes ermee meis!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen