zaterdag 24 mei 2014

Photo Challange dag 23; infuus / porth a cath / piccline

Photo challange dag 23;
infuus / porth a cath / piccline.

Deze alle drie heb ik al gehad. Infuus al vanaf vroeger, van handen naar voeten en zelfs in mn hoofd heb ik al eens een infuus gehad. Porth a Cath heb ik sinds 2004. In de tussentijd heb ik al drie PAC's gehad. Van 2004 - 2007 (slangetje kapot, deze pac heb ik mee gekregen naar huis (zonder slangetje)), 2007- 2008 (geïnfecteerd) , 2008 - heden. Tussen Porth a cath 2 en 3 heeft een midline gezeten, dit is een andere variant van de piccline. Deze zonder succes. Deze werd verkeerd gezet, ipv dat hij eindigt in je hart, eindigde die bij mij in mijn schouder. Hier kwamen we achter toen ik mijn antibiotica kuur kreeg toegediend, heel veel pijn en het werd heel dik, meteen eruit gehaald en een trauma er aan over gehouden. Voor mij nooit meer een piccline. Veel mensen vinden deze ideaal maar niet voor mij ;-) 1 x nooit weer!! Ik houd het nu bij PAC.

Wat is er te zien op de foto's;
- Mijn oude PAC + naald
- Mijn oude midline
- Infuus naald
- Een foto waar je een piccline ziet zitten.

#CysticFibrosisAwareness

Geen opmerkingen:

Een reactie posten