maandag 7 september 2015

7 september 2015; Sassie is home + bijbabbelen...

Jaa Jaa Jaa, Sassie is home!!!

Goed bericht om mee te beginnen! Heerlijk.. Het gaat wel iets beter maar nog niet top.. Per uur kan het verschillen. Ik ben vrijdag avond ontslagen uit het ziekenhuis, ze (apotheek) hadden alles eerder bij elkaar dan we dachten dus een leuke verassing voor het weekend. Het weekend stond in teken van goed slapen en bijkomen van toch een intensieve auto reis. Ook hebben we de logeerkamer weer omgetoverd tot kuur-klaarmaak-kamer.. Vriendjelief heeft het weekend super geholpen en dat gaf verlichting! Ieder avond maken we 2 giften klaar (de avond gift van die dag + de volgende ochtend!) dat geeft mij smorgens rust en geen drukte om kuur zelf klaar te maken! Zo kan ik mezelf opladen om smiddags de kuur meropenem en colistin zelf te maken en savonds doen matt en ik het weer samen. Een echte teamwork!!  Ook kregen we zaterdag nog visite van mama en Tonny. Was even ouderwets gezellig na een lange tijd!!

Wat betreft de prednisolon die ik slik, merk ikzelf weinig. Ja mn hoofd is iets opgebolt (hahaha!!) maar verder voel ik puur door de ventolin 4 x per dag verlichting!! Met Groningen is afgesproken om de 4u te vernevelen, soms probeer ik te skippen, volgens mij noemen ze dat in de volksmond 'eigenwijs' maar ik ben en blijf Sassie dus proberen kan... Natuurlijk verschilt dit per dag want gisteren kon ik 3 x per dag met ventolin vol houden maar vandaag moest ik toch aan de 4 x geloven + de gewone vernevel sessies pulmo en podhaler. Het is een dag taak maar het helpt wel!

Vandaag gemaild met mn verpleegkundig want ik merk dat ik de podhaler niet goed door mn longen krijg. Die kracht om in te ademen is er niet volledig + dan een giga, maar dan ook giga blaf sessie... Ik heb daarom besloten om terug te gaan naar het oude vertrouwde verneveloplossing TOBI.

En hej, vandaag is ook de aanvraag voor een insuline pomp naar mn zorgverzekering gestuurd. Binnen nu en 3 weken hoopt Mediq meer te horen of ze de machtig krijgen of niet. Zo ja, sturen ze een pomp toe + iemand die uitlegt geeft voor droogoefenen thuis en dan op een poli-afspraak word de pomp afgesteld op mijn waardes. Vandaag was het ook weer zn fuck dag van suiker. Het sloopt en ik ben het zat. Ik zei vanmiddag al tegen mezelf; hobbel.. hobbel.. hobbel.., ik zit op een schommel! Ik ben en bleef vandaag bijspuiten maar hielp niet echt, dus gebeld met diabetes verpleegkundige. Ik deed het volgens haar erg goed en lag het puur aan prednisolon. Klote zooi is het die prednisolon. Als ik straks maar meer %'n blaas dan vind ik alles goed en neem ik het voor lief. Anders wordt ik gek.... Oké oké, dat ben ik al... maar toch...

Verder vandaag weinig gedaan! Ik ben mn frustratie aan het uiten op mn sprei die ik aan het haken ben en het gaat best snel.. Ben bijna op de helft!!! Helaas kan ik nu geen foto's toevoegen maar ik heb ze wel via Instagram staan (die is beveiligd dus niet toegankelijk voor iedereen!).. Ik doe erg  veel met Instagram; i love it !! Dus daar ben ik ook te volgen (gebruikersnaam; saskiaxxxfransen) ....

Nou lieve allemaal, mn voeding loopt weer, mn wekkertje is gezet voor de nachtelijke suiker prik + gewone wekker voor Matt dus ik ga fijn naar dromenland! Genoeg getypt voor vanavond ..

Weltrusten en slaap lekkerx

1 opmerking:

  1. Heerlijk om weer thuis te zijn! Ik hoop dat je snel een insulinepomp krijgt want uit ervaring weet ik dat je suikers daar veel mooier mee worden en blijven. Zelfs met prednison. Blijf je rust nemen en geniet!

    BeantwoordenVerwijderen