woensdag 2 september 2015

Opname Groningen 3 september 2015

Hee lieve allemaal,

Helaas wou ik beginnen met iets leuks maar zit nog steeds in Groningen! Na alweer paar liters IV kuur van Meropenem en Colistin, veel gepraat, aantal onderzoeken en een paar wijzigingen van medicatie zie ik aan deze logeerpartij in Groningen bijna een eind.. Hoewel ik thuis verder ga met de kuur ben ik er nog niet mee klaar! Na vier dagen IV van mero en coli kwamen er erachter dat ie niet genoeg zn werk zou doen en enige middel die ze nog achter de hand hebben is prednisolon.. Vandaar dat ik dit nu slik, dit willen ze eerst als stootkuur geven van 2 weken, helaas door dit middel is mn suiker weer op de hobbel en ben ik veel aan het puzzelen met bijspuiten! Ik ben hier vorige week begonnen met Lantus, dit is langwerkende insuline. Dit doet zn werk maar ik moet het nog steeds ophogen omdat ik snachts nog te hoog zit. Dit gaat langzaam maar het komt zeker wel op zn pootjes terecht. Ik heb aangegeven bij alle artsen dat ik een insuline pompje wil en hieraan word gewerkt. Dit is niet binnen nu en 1 week geregeld maar dit komt aan de orde!! Joepiiee.. Een voordeel, mijn gewicht is goed omhoog gegaan!! Van 53kg thuis heb ik nu al een mooie gewicht van 58kg behaald.. Mijn streef is 60kg ivm de aankomende transplantatie, dan is iets extra's zeker niet erg voor een goeie revalidatie! Dus op naar het volgende onderwerp, de transplantatie! Hiervoor moesten weer paar onderzoeken gedaan worden waaronder bloedgas en nog een longfunctie. Zo gezegd, zo geregeld en zo gedaan.... Bloedgas viel beetje tegen en ben ik heel langzaam aan het stapelen, dit is niet fijn maar kan zeker nog zakken door IV kuur en prednisolon en daar hopen we op!! Gisteren heb ik weer een longfunctie geblazen en natuurlijk was de hoop dat het iets gestegen zou zijn erg aanwezig na 3 dagen prednisolon maar helaas, zelfde geblazen als toen ik aan de kuur begon; 27%, erg balen dat er geen vooruitgang is maar zoo happy dat er geen achteruitgang is!! Verder gaat het na omstandigheden.. Het is wel goed vol te houden hier dit keer. Misschien puur omdat het echt niet zo lekker gaat afgelopen periode long- en suiker- technische en dan je weet dat je op het goede adres bent. Tuurlijk mis ik mn ventje en mn poeze kindjes (en hun mij heel erg) maar Matt en ik bellen bijna iedere avond en dat is erg fijn.. Verder weinig te melden!! Ik loop iedere avond een rondje en vaak word er een restaurant bezoekje bij ingepland!! Gister avond deed ik dit samen met mn lieve Cysters Anne en Ineke, het was erg gezellig en we hebben veel gelachen en gepraat maar ik weet van mezelf dat ik niet op het oude niveau terug ben want potverdikkie wat is praten en lachen vermoeiend hahahahaha... Ik lach er nu om maar het is gek, lastig uit te leggen!!                

En ooooh ik zou het bijna vergeten. Ik heb al zulke leuke kaartjes gekregen! Echt iedereen die er 1 gestuurd heeft, heeeeeeeel erg bedankt! Mijn muur en mn humeur vrolijkt er helemaal van op (a) hihi..

Vandaag weer gesprek met zaalarts van hoe en wat. Hij is samen met mijn eigen longarts weer een thuisbehandeling aan het plannen met de apotheek en het word waarschijnlijk dinsdag dat ik naar huis kan en mag als er niks tussen komt!! Sassie happy, Matty happy, poessies happy dus iedereen happy.. Dus ik duim duim duim dat de apotheek goed zn best doet en dat de kuur thuis nog verder aan slaat zoals gehoopt en dan blazen we de dokter even weg na de kuur...

Tot gauw x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten