zondag 18 mei 2014

Photo Challange dag 18; mic-key button / zuurstof

Photo Challange dag 18;
mic-key button / zuurstof

Ik heb in februari 2013, tijdens de screening, een peg- sonde gekregen. Deze werd na 3 maand een hele mooie en handig dopje, genaamd; mic-key button. Waarom heb ik deze gekregen? Voor 2013 was ik 50kg , ondanks de vele kcal die ik ad + nutridrink (5 a 6 pakjes per dag) + 1liter sondevoeding van 2000kcal snachts, kwam ik in 5 maand nog niks aan! Na veel gesprekken met mn dokter en op aandringen van mezelf, ben ik insuline gaan spuiten voor mn schommelde suikers. En de dokter kon en wou het niet geloven, maar ik ben vanaf die tijd (zonder sondevoeding) 8 kilo aangekomen in 6 maand tijd. Vanaf die tijd ben in gestopt met het gebruiken van mn mic-key, al is die vet handig, al ik ziek ben en weinig tot niks eet, krijg ik toch mn kcal binnen als ik mezelf aankoppel ;-)

Ook gebruik ik snachts standaard 2 liter zuurstof. Dit doe ik omdat mijn saturatie (zuurstof in mijn bloed) zakt als ik slaap. Hoe merk ik dit? Doordat ik heel onrustig slaap, (enge en/of vermoeiende ) dromen heb (vooral weg rennen voor iets of iets anders fanatieks) en niet uitgerust wakker worden. Als ik een slechte dag heb, zit ik ook aan het zuurstof.

#CysticFibrosisAwareness

Geen opmerkingen:

Een reactie posten